Bylo krátce po táboře a my se rozhodli společně vyrazit na výlet. Všichni jsme měli víkend plný akci, přesto jsme se v neděli sešli na Bílé v hojném počtu. Řada lidí dorazila hned po Coloursech, jiní rovnou ze spaní pod širákem, někteří naopak po výletě zůstávali a přespávali v přírodě. Po dlouhé době měly své zastoupení všechny táborové oddíly :-).
Ráno na Bílé bylo krušné, někteří z nás se téměř neprobudili, jiným bylo nevolno, další něměli boty, ale všichni jsme se s odhodláním vydali na výstup po sjezdovce. Po vyčerpávajícím začátku nás čekala cesta přes Bobek na Doroťanku. Zde jsme zabrali naprosto celou hospodu a dosyta jsme se najedli a napili... nezabránila nám v tom ani nepříjemná obsluha, která na některé z nás zapomněla a museli jsme se připomínat. Dále jsme pokračovali přes tábor na rozcestí a zpět na Bílou. Zde jsme završili perfektní výlet.
Na prvním výletě po skoro dvou letech byla vidět velká chuť všech scházet se i mimo tábor... tak doufám, že vám to vydrží a brzy na sraze AHOJ!!!
Fotky naleznete zde:

Letos Pavel ve spolupráci s dalšími vedoucími připravil netradiční víkend pro naše odrostlé děti. V prběhu února byli osloveni rodiče našich nejstarších dětí, zda by měli zájem poslat své ratolesti na prožitkový víkend. K naší spokojenosti s tím všichni oslovení souhlasili, a tak jsme mohli kontaktovat děti.

Ve finále se na Boj o přežití přihlásilo třináct dětí - Sára Hájková, Terka Kiková, Terka Klimšová, Verča Friedlová, Lenka Jordová, Adriana Husťáková, David Husťák, David Řeřicha, Vojta i Adam Krakowkovi, Jirka Tyleček, Ondra Čechovský a Lukáš Holeksa. Všichni se vydali v sobotu ráno z Ostravy směr Staré Hamry, každá skupina však vyjížděla v jinou dobu a jejich cílem byla různá místa v okolí Hamer. První skupina dorazila na Bílou, druhá na Jamník a třetí na Visalaje.

Z výchozího bodu byla pro děti připravena "bojová" trasa vytýčená pomocí vzkazů, v nichž byl uveden další směr cesty a různé úkoly. Skupiny měly za úkol například jít podle daného azimutu, projít určitý úsek cesty naboso, najít schovanou svačinu, rozdělat oheň a přečíst neviditelnou zprávu... Všechny skupiny se nakonec potkaly na místě, kde v létě stojí náš tábor, a odtud byly odvedeny k ostrovu. Z hlavní cesty se všichni museli na ostrov přelanit (pro některé to byl nadlidský úkol a trošku si nabili zadky či roztrhali některé kusy oblečení, ale zvládli to všichni). Na ostrově čekal děti asi nejsilnější zážitek tohoto dne. Jejich hlavním úkolem bylo ulovit si v lese slepici, zabít ji, oškubat, vykuchat a tepelně zpracovat tak, aby se všichni mohli navečeřet. S ohledem na přirodu a bezpečnost dětí probíhala tato část pod dohledem a vedením zdravotníka i veterináře. Děti se s nelehkým úkolem skvěle popraly a jistě to byl pro ně silný zážitek. Vrcholem celé akce byla také přednáška o jednotlivých částech těla slepice s názornou ukázkou.

Po večeři se všichni společně přemístili na chatu, kde se převlékli do suchého oblečení, nachystali si věci na spaní, společně si zahráli několik her, zazpívali si a dle svého uvážení odcházeli postupně spát. Někteří zmožení náročným dnem odpadli skutečně brzy, jiní vydrželi až do půlnoci.

Ráno začalo opět bojově. Venku doslova chumelilo, ale vedoucí byli neúprosní a všechny vyhnali ven na rozcvičku... rychle protáhnout těla, proběhnout se naboso ve sněhu, pořádně se zkoulovat a hurá na snídani. Ale počkat, má to háček... Opět zkouška odvahy... tentokrát měl každý sníst jednoho živého cvrčka. Sami jsme nevěřili, že do toho děti půjdou, ale světe div se, z třinácti dětí nesnědli cvrčka jen tři. Někteří těch cvrčků snědli i více... FRAJEŘI! Následovala normální snídaně, pak nějaké hry s míčem, oběd, předání památečních triček... a pak už jen volný program pro děti, balení a cesta domů.

Sobotní Survival byl navíc umocněn šíleným počasím. Lilo jako z konve, k tomu byl na horách ještě stále sníh a zároveň bláto. Nedělní počasí vypadalo zcela jinak :-D chvíli sněžilo, pak svítilo sluníčko, za chvíli pršelo a tak pořád dokola.

Nikdo z dětí nebyl do žádného úkolu nucen. Bylo to jen na nich, jak se poperou s vlastní odvahou a strachem. Někteří byli rádi za to, že se jim podařilo překonat sami sebe, jiní se některých úkolů raději vzdali, ale přesně o tom to je. Je moc dležité naučit se vnímat sám sebe a umět odhadnout svou sílu a své schopnosti :-)

Podle mě si víkend všichni bezvadně užili. Survival měli nejen děti, ale i vedoucí, kteří si na vlastní kůži vyzkoušeli totéž, co děti...někteří ještě více :-)  Moc moc všichni děkujeme Pavlovi za tenhle dokonalý nápad a doufáme, že dostane brzy nějaký podobný. Snad se vám všem na Hamrech libilo tak, jako mně.

Janiczka

Fotky naleznete na tomto odkazu (heslo vám pošlu na požádání):

ldt-stare-hamry.rajce.idnes.cz/Kosarky_-_Survival_22._-_23._4._2017/

Náročný výšlap na třetí nejvyšší horu Beskyd jsme všichni přežili ve zdraví a dokonce jsme byli vysmátí. Plánovanou trasu jsme ale museli zkrátit :-D Nevadí, i tak měla trasa něco málo přes 18 km. Šli jsme z Kunčic pod Ondřejníkem po žluté a červené značce přes Malou Stolovou horu na Kněhyni, dále na Čertův Mlýn, obešli jsme vrchol Tanečnice a zastavili se na Pustevnách na oběd. Zpět jsme se vraceli po zelené značce kolem Tanečnice z kopce dolů do Kunčic, kde jsme se ještě zastavili v hospůdce na kofolu, protože by nám stejně dřívější spoj domů ujel......
Přes náročnost trasy nás šlo osm a dva pejsci. Táborové děti byly zastoupany Tyldou a malým Krakim, z vedoucích jsem šla já, Kačka, Eliška a Adél a ještě se k nám přidali dva netáboroví ;-)

Bylo to fajn a těším se na další výlet ;-) Janiczka
Fotek je maličko, tak tentokrát je dám jen na facebook.
V krásném počtu devíti lidí jsme si společně užili cyklovýlet do Šilheřovic. Byť mělo pršet, počasí nám přálo a dokonce nám chvílemi pařilo sluníčko a až na poměrně silný vítr, to byla paráda ;-) Všichni účastníci zdárně překonali trasu dlouhou přes 50 km, mnozí ještě víc, protože cestovali z větší dálky. Moc děkuji za účast a těším se na další setkání
Janiczka

Naprosto dokonalý víkend v pohádkově zasněžené krajině.

Parádní pobyt na lesnické chatě v blízkosti tábora byl opravdu plný nezapomenutelných chvil. Zúčastilo se ho 10 přerostlých dětí :-) a 9 vedoucích. Z dětí se zúčastnili: Honza Slíva, Tomík Krpelan, Jirka Tyleček, Lucie Mrozovská, Adel Fialová, Magda Lamaczová, Sára Hájková, Kača Krejzová, Míša Vráželová a Katy Frantová. Vedoucí byli ve složení: Danielka, Janiczka, Eliška, Niki, Vali, Honza, Luki a v kuchyni Kaštan a Ondra. Někteří nám v sobotu odjeli, zato se na nás v neděli ráno přijel podívat Pavel s Karin Hlinkovou :-)

V pátek odpoledne jsme společně vyjížděli z Ostravy autobusem. Někteří se ještě přidali cestou, další nás čekali přímo na chatě a poslední dorazili večer autem. K chatě jsme museli ze zastávky došlapat pěšky, ale vůbec nám to nevadilo :-) Bylo krásně, všude kolem bílo a cesta lehce klouzala, jen ty krosny se dost pronesly. Po této procházce nás čekala zahřívající se chata a teplý čaj. Opravdu jsme se všichni potřebovali zahřát :-) Venku už byla tma a všem přišlo vhod, že dnešní večer strávíme už jen v chatě u plápolajícího ohně a stolních her. Po ubytování jsme se navečeřeli, někteří si dokonce opekli v krbu klobásky :-P

V sobotu ráno jsme vstávali nečekaně brzy. Na snídani byly rohlíky a chleby namazané vším možným a kupa zeleniny. Hned po ranní hygieně jsme se vydali na výlet na Doroťanku, kde jsme byli tak brzy, že to nebylo ještě ani na oběd. Cestou zpět jsme hráli různé vtipné hry a užívali jsme si to bílé království všude kolem. Suchou nohou jmse přešli brod u tábora, i když jmse měli nahnáno, že nás led na potoce neunese :-) Na Bílé táborové louce jmse se pořádně vydováděli, zkoulovali jsme se a udělali jsme pár andělíčků. Po návratu do chaty jsme uvařili oběd - kuřecí čína s rýží. Ňamka nás tak zmohla, že si šli někteří lehnout. Byl před námi ještě dlouhý den, tak jsme se vydali ven před chatu, kde jsme zpočátku stavěli iglů, jenže sníh byl moc sypký, tak jsme to rychle vzdali. Co nám však vydrželo na delší dobu, byl sjezd z kopce na čemkoliv a jiné sněhové dovádění. Příjemně unavení a celí mokří jsme už po zbytek dne nehodlali vytáhnout paty z chaty. Zahráli jsme si několik psychologických her a prověřili budoucí instruktory ;-) nakonec jsme si zahráli všechno možné, známé i neznámé. A v pozdních nočních hodinách jsme postupně odpadli k spánku.

V neděli jsme se probudili do pořádné chumelenice, což nás odradilo od jakéhokoliv pobytu venku. Nepotřebovali jsme se promočit ještě před odpolední cestou zpět k autobusu. Většina z nás byla dost unavená a neměla chuť dělat cokoliv akčního, tak jsme dopoledne strávili hraním her v sedě. Poklidné dopoledne jsme završili výborným obědem - Eliška uvařila luxusní guláš ;-) Pobyt na chatě se blížil ke konci, proto jsme pomalu začali uklízet a balit. Na pěší cestu jmse se vydali s předstihem, abychom mohli jít pomalu, a tak  jsme k zastávce dorazili tak akorát na čas. Letošní cesta domů nebyla vůbec dramatická ve srovnání s loňským rokem. Myslím, že jsme si poprvé letou užili zimu jak se patří a bylo to super :-D

Všechny zdraví a těší se na další společné setkání Janiczka

Fotky najdete na:

ldt-stare-hamry.rajce.idnes.cz/Kosarky_13_6._-_8._2._2015/

První letošní výlet sice začal v počtu deseti lidí a tří psů, pán řidič nás však všechny nevzal do autobusu. Byli jsme nuceni se rozdělit, neboť místecká dopravka nebere do autobusů pejsany. Jednoho nám, ale vzali ;-) Dopadlo to tak, že nás sedm a jeden pes jelo na Visalaje a zbylí se vydali vlakem na Ostravici a pak na Lysou. Výlet byl parádní, počasí nám přálo....ale to úmorně pomalé tempo našeho výšlapu nás do jednoho zničilo :-D

Příště vlakem a v rychlejším tempu chůze ;-) Už se těším Janiczka

Parádní víkendový pobyt na lesnické chatě v blízkosti tábora byl opravdu plný nezapomenutelných chvil. Zúčastilo se ho 10 přerostlých dětí :-) a 9 vedoucích. Z dětí se zúčastnili: Karin Hlinková, Katty Frantová, Míša Vráželová, Lucka Mrozovská, Adel Fialová, Magda Lamaczová, Sára Hájková, Kača Krejzová a Tom a Jirka Twardzikovi. Z vedoucích pak Danielka, Janiczka, Eliška, Anténa, Mihal, Pavel, Luki a v kuchyni Kuba s Ondrou. Všichni jsme dokázali, že umíme dovádět jako malí, ale také to, že je na nás spoleh, když je potřeba.

V pátek odpoledne jsme společně vyjížděli z Ostravy autobusem. Někteří se ještě přidali cestou, další nás čekali přímo na chatě. K chatě jsme museli ze zastávky došlapat pěšky, ale vůbec nám to nevadilo :-) sluníčko svítilo a krosny nám vzala Danielka autem. Cestou jsme se zastavili u tábora...spíše u prázdné louky, kterou většina ani nepoznala. Po této menší procházce nás čekala vytopená chata a teplý čaj. Všichni jsme si prohlédli chatu, ubytovali se, nasvačili se a vydali jsme se ven. Tady jsme rozdělávali ve skupinách oheň, a potom jsme si všichni opekli klobásky na večeři. Zazpívali jsme si a vysvětlili si pravidla hry. Jelikož začínala být venku zima, přesunuli jsme se zpět do chaty. Večer byl dlouhý, proto jsme si zahráli ještě nějaké hry a v pozdních hodinách se odebrali spát.

V sobotu ráno jsme vstávali nečekaně brzy. Na snídani byla vánočka, makový závin a k tomu kakao. Hned po ranní hygieně jsme se vydali na výlet na Bílý kříž. Těsně před restaurací nás zastihlo pár dešťových kapek, ale doufali jsme, že to bude jen přeháňka. Omyl. Cestou zpět jsme pěkně mokli. Ti chytřejší měli s sebou pláštěnky, proto jim bylo hej. V chatě jsme vše vysušili a pustili se do tvorby oběda...jak jinak než formou soutěže. Každé družstvo měli vytvořit hamburgery přesně podle toho vzorového. Háček byl v tom, že keždý člen družstva měl jen jednu ruku. Hra byla úspěšná... všichni se najedli a nikdo se nepořezal ;-) Po poledním relaxu přestalo pršek, proto jsme se vydali ven na další bojovou hru... Zbytek odpoledne a večer jsme ztrávili v chatě. Bavili jsme se hraním různých her... paleta byla skutečně pestrá :-) O noční zábavu se nám postaraly Černé historky a logické hádanky....

Neděle byla deštivá, ale poklidná. Zahráli jsme si "Aktivity" a "Šest bere". Mezitím se nám uvařil oběd....špagety mňam, mňam :-) Víkend byl pomalu u konce. Teď se jen sbalit a přichystat se na cestu k autobusu. Ta nejdramatičtější chvíle nás teprve čekala. Během toho, co jsme já a Danielka uklízely chatu a ostatní šlapali pěšly k zastávce, se neskutečně rozpršelo. Vyloženě padaly z nebe provazy vody. Tak jsme s Danielkou rychle nasedly do aut, že ostatní zacháníme. Byla to bojovka, ale povedlo se. Musely jsme však jet až na Bílou, protože na Rozcestí byla zastávka v rekonstrukci.... Všichni totálně promočení se ještě v zastávce převlékali do suchého oblečení. Naštěstí jel zachvíli autobus... :-)

Všechny zdraví a těší se na další společné setkání Janiczka

Fotky najdete na:

ldt-stare-hamry.rajce.idnes.cz/Kosarky_14_14._-_16._3._2014/

V neděli jsme se vydali na procházku do okolí Šilheřovic. Nejprve jsme prošli kolem rybníků v Antošovicích na Paseky a pokračovali jsme k Šilheřovickému zámku. Poohlídli jsme se v parku, udělali společnou fotku a honem na oběd. Zpáteční cestou jsme procházeli kolem vilky, kde se natáčel Tmavomodrý svět a dále přes Černý les. Zdárně jsme se dostali až na místo, odkud jsme vycházeli.

Na to, jaké bylo počasí, se nás sešlo poměrně hodně. Jako již tradičně jsem šla já a taky Danka s hafany. Tentokrát se přidala i Lucka se psem, Adél Fialová, Vojta a Adam Krakowkovi s pejsanem a ukázal se i Peťa Dvořáček. O společnost se nám postarali hafani z bígl-klubu se svými páníčky.

Procházka to byla hezká, přestože pršelo a několikrát jsme museli chytat lovící psy :-)...Těším se na další sraz :-P Janiczka

Fotky najde na:

Bylo nádherné podzimní počasí a pořádně hřálo sluníčko. Přestože jsme zvolili procházku po rovině v Ostravě, moc táborových lidí se nezúčastnilo. Tentokrát já, Danka s manželem Radimem a dvojčaty Sofčou a Filipem, Lucka M., Hodža, Míša V. a Tomík. Opět jsme táborový sraz spojili se srazem beagle klubu. Těch přišlo opravdu hodně. Takže nakonec bylo jak hodně lidí, tak hodně pejsanů ;-)

Procházka byla opravdu pohodová, užili jsme si Ostravskou přírodu a krásu Polanských lesů. V Polance jsme si zašli na oběd v hospůdce U Machů, kde měli speciality z klokana... jak zajímavé :-)

Byla to fajn strávená sobota se super lidma :-P Janiczka

Fotky na:

Počasí bylo úžasné...ideální den pro výšlap na Lysou. Škoda, že jen pár z vás našlo odvahu vydat se s námi na vrchol. Zároveň šli s námi i lidé se svými pejsky z beagle klubu a několik našich kamarádů, takže se náš počet trošku zvýšil :-) Z táborových lidí jsme šli já a Kuba, Danka s manželem, Luki s přítelkyní, Ondra Čabaj, Tylda, Míša Vráželová, Hodža, Kača Krejzová a Sára.

Hned ráno ve vlaku jsme všichni šíleli z Tyldy nabitého energií... během cesty jsme z něj rostly s Danielkou ještě několikrát, hlavně když měl puchýře po celých nohách a cestou zpět nám oznámil, že má v batohu ještě dvoje pořádné turistické ponožky. No zabít málo, ale aspoň jsme se nenudily :-D Postupně jsme se rozdělili do několika skupin a každý šel svým tempem. Sešli jsme se na vrcholu, kde jsme se naobědvali, vyfotili a vydali se na zpáteční cestu. Nahoru i dolů jsme šli trošku jinou cestou a bylo to fajn ;-) Samozřejmě jsme cestou tam ani zpět nevynechali žádnou hospůdku, kde jsme se občerstvili...čímž se nám ten výlet lahce protáhl :-P

Bylo to skvělé a už se těším na další výšlap... Janiczka

Fotky najdete na: https://ldt-stare-hamry.rajce.idnes.cz/Sraz_-_Lysa_hora_7._9._2013/

Počasí bylo opět vydařené. V Chotěbuzi se nás sešlo celkem šest (já, Lucka, Adél, Kača K., Míša V. a Kraki). Najprve jsme se vydali do archeoparku, kde jsme museli půl hodiny počkat na prohlídku. Míša pomáhala paní průvodkyni s výkladem, jelikož s námi ve skupině byli cizinci a neuměli česky...a průvodkyně německy ani anglicky :-D bylo to zajímavé... Na konci prohlídky jsme stříleli z luku, jediný, kdo se trefil byla Míša :-D

Potom jsme se vydali na oběd do Rybího domu. Neměli jsme rezervovaný stůl, takže jsme museli čekat a následně i obědvat na balkóně :-P S pěkne plnými bříšky jsme se vydali na dětské hřiště (kde si všichni poblbli) a na procházku do Albrechtic na nádraží... vždyť to bylo jen 6,5 km... jen kdyby to sluníčko tak nepařilo :-P Fotky najdete na:

Já, Ondra, Jirka a Kačka jsme se ráno vydali z ÚANu autobusem do Rožnova... škoda, že stejný nápad mělo i mnoho dalších lidí. Po hodině a půl v autobuse se z nás staly skoro sardinky, ale to už jsme byli na místě. Prošli jsme se parkem, kde jsme se setkali s Dankou a Radimem, dvojčaty a s Luckou. V dřevěném městečku jsme prošli stánky a koupili si pražené ořechy :-D, podívali jsme se na historické budovy a vyzkoušeli si některé soutěžní disciplíny. Dvojčata se dokonce projely na lodičce s vodníkem :-) Potom jsme se vydali po zelené značce směr Jurkovičova rozhledna. Rozhledna - takže do kopce... ale jen kilometr, takže jsme to zvládli :-) Jelikož nezbývalo moc času, vynechali jsme procházku ke zřícenině hradu... třeba příště. Raději jsme šli na oběd a potom šupem na autobus. Bylo to neuvěřitelné, ale Jiřík byl tak utahaný, že při spáteční cestě usnul... Fotky na:

Bylo nás dost a bylo krásně... fotky na:

Vydali jsme se vlakem z hlavního nádraží směr Štramberk... už ráno jsme se sešli v hojném počtu a cestou jsme ještě pár lidí přibrali ;-) Z Ostravy jela Danka s Radimem a dvojčaty (Sofi a Filip), Lucka, Kraki, Adam, Bažant, Kača Krejzová, Magda, Ondra (brácha Elišky) a já. Cesta vlakem byla vtipná...ne že byla výluka a navíc Magda neměl průkazku a paní průvodčí se to moc nelíbilo, ale nějak jsme to uhráli ;-) V Příboře k nám přistoupil Honza a ve Štramberku už nás čekal Luki. Ve chvíli, kdy jsme se blížili k cílové zastávce nám zavolal Tylda, že právě vstal a že chce jet s námi.. trochu pozdě ne??  :-D tak ho musel přivést obětavý tatínek (a vyšlapat s ním Bílou horu, kde nám Jiříka předal). Nakonec dorazil i Peťa (můj bratr), kterému však Lucka neřekla, že je to turistický výlet a tak přijel v cuklích. Asi se mu moc dobře nešlapalo přes arboretum na Bílou horu...

Vyšlapali jsme si na rozhlednu, prošli se ke štramberské Trúbě, kde už se nikomu nechtělo jít nahoru :-D Tak jsme se podívali na "pohádku" v podání šermířského souboru a šli na oběd. Všichni jsme řádně naplnili svá bříška... Kraki a Tylda dokonce dvojitou porcí palačinek... a pokračovali jsme k nákupu suvenýru - Štramberských uší, které nejspíš nikdo nedovezl domů :-P a všichni je zbaštili. Zbývala nám už jen návštěva jeskyně Šipka a hurá domů.

K našemu překvapení největší atrakcí dnešního dne byl kolotoč na dětském hřišti :-D Příště pojedeme na sídliště v Ostravě :-P tam je kolotočů dost...

Fotky z výletu najdete na:

Taková rychlo akce...ale bylo nás docela dost :-D já, Lucka Mrozovská a Gabka (její kámoška), Adél Fialová, Jirka Tylda, Honza Piperek a Danka s manželem a oběma pejsky. Bylo to parádní odpoledne ;-) fotky najdete na: